Kontaktannons


Och jag är väl som folk är mest
fest hela tiden och visst önskar jag
högst av allt fred på jorden men
bara om det inte betyder att jag direkt
behöver anstränga mig,
jag ger pengar till hemlösa ibland om
mynten ligger och skramlar i handen i
fickan, och en del säger att det är för att
köpa lite gott samvete med de har fel
för det funkar inte.
Jag jobbar också men först gå upp, duscha,
äta frukost, stänga av hjärnan.
Man ska ha pengar. Helst ska man också
tycka att jobba är jättekul eller helst ska
man ljuga sig blå och sen skvallra i
fikarummet.
Det är trevligt när man får gå hem tidigare,
kanske klockan tre, för då får man mer tid
framför teven och sen läser jag böcker
om Mat som är bra för Hjärnan och Kroppen
och Sexlivet och Vikten, jag undrar hur de
klarade sig på stenåldern när alla hade
dyslexi och målade efterblivna teckningar
på grottväggar.
Sen tänker jag att det vore bra om det kom
lite regn nu för det är så torrt i marken och
så fasligt blött på mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0